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Apple usurps Google as world's most valuable brand

Apple usurps Google as world's most valuable brand

LONDON | Mon May 9, 2011 3:43am EDT

(Reuters) - Apple has overtaken Google as the world's most valuable brand, ending a four-year reign by the Internet search leader, according to a new study by global brands agency Millward Brown.

The iPhone and iPad maker's brand is now worth $153 billion, almost half Apple's market capitalization, says the annual BrandZ study of the world's top 100 brands.

Apple's portfolio of coveted consumer goods propelled it past Microsoft to become the world's most valuable technology company last year.

Peter Walshe, global brands director of Millward Brown, says Apple's meticulous attention to detail, along with an increasing presence of its gadgets in corporate environments, have allowed it to behave differently from other consumer-electronics makers.

"Apple is breaking the rules in terms of its pricing model," he told Reuters by telephone. "It's doing what luxury brands do, where the higher price the brand is, the more it seems to underpin and reinforce the desire."

"Obviously, it has to be allied to great products and a great experience, and Apple has nurtured that."

Of the top 10 brands in Monday's report, six were technology and telecoms companies: Google at number two, IBM at number three, Microsoft at number five, AT&T at number seven and China Mobile at number nine.

McDonald's rose two places to number four, as fast food became the fastest-growing category, Coca-Cola slipped one place to number six, Marlboro was also down one to number eight, and General Electric was number 10.

Walshe said demand from China was a major factor in the rise of fast-food brands. "The Chinese have been discovering fast food and it's such a vast market -- Starbucks, McDonald's... and pizza has hit China," he said.

"The way McDonald's has reinvented itself, adapted its menus, added healthy options, expanding the times of day it can be visited, for example oatmeal for breakfast... that allied with growth in developing markets has really helped that brand."

Nineteen of the top 100 brands came from emerging markets, up from 13 last year.

Facebook entered the top 100 at number 35 with a brand valued at $19.1 billion, while Chinese search engine Baidu rose to number 29 from 46.

Toyota reclaimed its position as the world's most valuable car brand, as it recovered from a bungled 2010 product recall. The survey was carried out before the March earthquake that caused massive disruption to Japanese supply chains.

The total value of the top 100 brands rose by 17 percent to $2.4 trillion, as the global economy shifted to growth.

Millward Brown takes as a starting point the value that companies put on their own main brands as intangibles in their earnings reports.

It combines that with the perceptions of more than 2 million consumers in relevant markets around the world whom it surveys over the course of the year, and then applies a multiple derived from the company's short-term future growth prospects.

The full report is at www.millwardbrown.com/brandz.

(Editing by David Cowell)



アップル、グーグル抜き世界で最も価値あるブランドに=調査

2011年 05月 9日 11:32 JST

 [ロンドン 9日 ロイター] マーケティング会社ミルウォード・ブラウンの調査によると、アップル(AAPL.O: 株価, 企業情報, レポート)がグーグル(GOOG.O: 株価, 企業情報, レポート)を抜いて、世界で最も価値あるブランドとなった。

 アップルのブランド価値は1530億ドルと評価され、株式市場における同社の時価総額の半分近くに達した。

 アップルは昨年、マイクロソフト(MSFT.O: 株価, 企業情報, レポート)を抜いてテクノロジー企業として最も価値あるブランドになったばかりで、今年は全業種の中でトップの座を奪った。

 ブランド価値の上位10社のうち6社がテクノロジーおよび通信関連企業で、グーグルが2位、IBM(IBM.N: 株価, 企業情報, レポート)が3位、マイクロソフトが5位、AT&T(T.N: 株価, 企業情報, レポート)が7位、中国移動(0941.HK: 株価, 企業情報, レポート)が9位にランクされた。

 それ以外の業種では、マクドナルド(MCD.N: 株価, 企業情報, レポート)が4位(前年は6位)、コカ・コーラ(K.N: 株価, 企業情報, レポート)が6位(前年は5位)、マルボロ(MO.N: 株価, 企業情報, レポート)が8位(前年は7位)、ゼネラル・エレクトリック(GE.N: 株価, 企業情報, レポート)が10位となった。

 ミルウォード・ブラウンのディレクター、ピーター・ウォルシュ氏は、アップルの躍進について、「iPhone(アイフォーン)」や「iPad(アイパッド)」など同社の製品が細部まで行き届いていることや、企業向けにもプレゼンスが拡大していると説明。

 ファーストフード企業のブランドが高く評価されていることに関しては、中国でファーストフードが普及していることが大きな要因だと指摘した。

 ブランド上位100社のうち新興国の企業は19社で、前年の13社から増加した。

 注目を集めている企業では、フェイスブックのブランド価値が191億ドルで35位となり、上位100社に入った。中国の百度公司(BIDU.O: 株価, 企業情報, レポート)も前年の46位から29位に順位を上げた。

 トヨタ自動車(7203.T: 株価, ニュース, レポート)は昨年、リコール問題で順位を下げていたが、今年は自動車業界でトップブランドの座を奪回した。ただ、調査は日本の大震災以前に実施されている。

 ブランドランキングは以下の通り。

順位 ブランド 価値(10億ドル) ブランド価値の変動率

1 Apple 153 +84 percent

2 Google 111 -2 percent

3 IBM 101 +17 percent

4 McDonald's 81 +23 percent

5 Microsoft 78.2 +2 percent

6 Coca-Cola 73.8 +8 percent

7 AT&T 69.9 unchanged

8 Marlboro 67.5 +18 percent

9 China Mobile 57.3 +9 percent

10 General Electric 50.3 +12 percent
posted at 18:31:39 on 05/09/11 by suga - Category: Apple & Macintosh

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